[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
سید جعفر حجازی، مدیر داخلی نشریه::
::
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
..
COPE
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشریه  (COPE) پیروی می کند.
..
فرم تعارض منافع
فرم تعارض منافع(Docx-PDF)
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد سطح علمي مقالات نشريه چيست؟
سطح علمي بالا
خوب
متوسط
   
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد فرايند مقالات دريافتي و پاسخ نهايي مجله چيست؟
سريع پاسخ دريافت مي شود
پاسخ داوري كند است
پاسخ مديرداخلي سريع است
پاسخ مديرداخلي كند است
جوابي نمي گيرم
   
..
راهنمای نویسندگان
..
:: جلد 16، شماره 65 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 16 شماره 65 صفحات 153-137 برگشت به فهرست نسخه ها
نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط‌زیست
سید صادق ضرغامی1، بیتا تبریزیان* 2، فریز طاهری کیا3
1- دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران،
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران ، tabrizian@riau.ac.ir
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه - ایران
چکیده:   (2726 مشاهده)
هدف این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی دوستدار محیط‌زیست در صنعت نفت کشور و به‏دنبال آن نیل به توسعه پایدار با توجه به نظر خبرگان این بخش میباشد. روش تحقیق در دسته پژوهشهای کیفی قرار میگیرد و با استفاده از روش‌شناسی نظریه داده بنیاد میباشد. جمعآوری اطلاعات به روش مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته و تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی، انجام شده است.
نمونهگیری به روش هدفمند قضاوتی و با استفاده از تکنیک گلوله برفی صورت گرفته است. با پانزده نفر از خبرگان صنعت نفت مصاحبه انجام شد که از مصاحبه دوازدهم به بعد کدهای تکراری بدست آمد و به مرحله اشباع رسیده شد.
طبق نتایج به‏دست آمده، با توجه به اهمیت سلامت مردم و حفظ محیط‌زیست، بخش انرژی خصوصاً صنعت نفت کشور باید هرچه سریع‏تر به سمت اجرای بازاریابی دوستدار محیط‌زیست حرکت نماید. عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی دوستدار محیط‌زیست عبارت از: مداخله‏گرها شامل عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، عوامل زمینهای شامل مسائل کنونی زیست‌محیطی صنعت نفت، ساختار و دانش فنی و موضوعات راهبردی شامل: ساختار، نگرش مدیریت،‌ بهرهوری انرژی و سیاستهای کلان انرژی شامل اقتصاد،‌ فناوری،‌ منابع انسانی، سرمایهگذاری و فرهنگ، می‏باشند. در نهایت با اجرای بازاریابی دوستدار محیط‌زیست می‌توان به سمت توسعه پایدار حرکت نمود.
طبقهبندی JEL :F42، O11، M31
کلیدواژه‌ها: صنعت نفت، توسعه پایدار، بازاریابی دوستدار محیط‌زیست
واژه‌های کلیدی: صنعت نفت، توسعه پایدار، بازاریابی دوستدار محیط‌زیست
متن کامل [PDF 1068 kb]   (1060 دریافت)    
نوع مطالعه: رساله(پايان نامه) دكتري | موضوع مقاله: انرژي و محيط زيست
دریافت: 1398/8/12 | پذیرش: 1398/9/19 | انتشار: 1399/5/10 | انتشار الکترونیک: 1399/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabrizian B, Taherikia F. Sustainable Development in Iran’s Oil Industry through Environmental Friendly Marketing Activities. QEER 2020; 16 (65) :137-153
URL: http://iiesj.ir/article-1-1231-fa.html

ضرغامی سید صادق، تبریزیان بیتا، طاهری کیا فریز. نیل به توسعه پایدار در صنعت نفت کشور از طریق فعالیتهای بازاریابی دوستدار محیط‌زیست. فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1399; 16 (65) :137-153

URL: http://iiesj.ir/article-1-1231-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16، شماره 65 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی Quarterly Energy Economics Review
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645