1- دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، Drsajadamini@yahoo.com 3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
چکیده: (2353 مشاهده)
هدف مطالعه حاضر، ارائه مدلی جهت انتظارات و اولویتهای منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بهرهگیری الگوی چهار ماتریسی گسترش عملکرد کیفیت (QFD) بود. این تحقیق در جهت مهندسی کیفیت نظام رفاهی انجام گرفت. مشارکتکنندگان در پژوهش، خبرگان بخش رفاهی شرکت نفت بودند که نمونه آماری در بخش کیفی را تشکیل دادند. نمونه موردنیاز بر طبق استانداردهای پژوهشهای کیفی حد کفایت و اشباع آنها 15 نفر با استفاده از شاخصهای رفاهی استخراج و با نیازهای نیروی انسانی بهصورت پرسشنامه تطبیق گردید و پرسشنامهها از طریق فرمول کوکران به دست آمد. پایایی پرسشنامه تأیید و الفای کرونباخ بیش از 7/0 و از طریق بررسی بارهای عاملی و نمرات AVE آزمون روایی انجام گردید. برای اطمینان در ماتریس خانه کیفیت (HOQ)، نیازهای فنی ایجاد شد. در نهایت مشخص گردید که مؤلفههای 18 گانه با توجه به نوع رابطه در دستهبندی مربوطه خود دارای تأثیر مثبت یا منفی (قوی و متوسط) بر انتظارات منابع انسانی میباشند. طبقهبندی JEL: A13، D12، QFD، D63 کلیدواژهها: اولویتهای اقتصادی- بهره وری، خدمات رفاهی
Kalantar Nayestanak H, Amini Z A, Sadeh E. Analysis of Economic Priorities-Productivity of National Oil Company's Welfare Services using the QFD approach. QEER 2021; 17 (70) :145-172 URL: http://iiesj.ir/article-1-1274-fa.html
کلانتر نیستانک حسین، امینی زین العابدین، ساده احسان. تحلیل اولویتهای اقتصادی-بهرهوری خدمات رفاهی شرکت ملی نفت به روش گسترش عملکرد کیفیت (QFD). فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1400; 17 (70) :145-172