[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
سید جعفر حجازی، مدیر داخلی نشریه::
::
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
..
COPE
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشریه  (COPE) پیروی می کند.
..
فرم تعارض منافع
فرم تعارض منافع(Docx-PDF)
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد سطح علمي مقالات نشريه چيست؟
سطح علمي بالا
خوب
متوسط
   
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد فرايند مقالات دريافتي و پاسخ نهايي مجله چيست؟
سريع پاسخ دريافت مي شود
پاسخ داوري كند است
پاسخ مديرداخلي سريع است
پاسخ مديرداخلي كند است
جوابي نمي گيرم
   
..
راهنمای نویسندگان
..
:: جلد 17، شماره 70 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 17 شماره 70 صفحات 172-145 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل اولویتهای اقتصادی-بهره‌وری خدمات رفاهی شرکت ملی نفت به روش گسترش عملکرد کیفیت (QFD)
حسین کلانتر نیستانک1 ، زین العابدین امینی*2 ، احسان ساده3
1- دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، Drsajadamini@yahoo.com
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
چکیده:   (2353 مشاهده)
هدف مطالعه حاضر، ارائه مدلی جهت انتظارات و اولویت‌های منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بهره‌گیری الگوی  چهار ماتریسی گسترش عملکرد کیفیت (QFD) بود. این تحقیق در جهت مهندسی کیفیت نظام رفاهی انجام گرفت. مشارکت‌کنندگان در پژوهش، خبرگان بخش رفاهی شرکت نفت بودند که نمونه آماری در بخش کیفی را تشکیل دادند. نمونه موردنیاز بر طبق استانداردهای پژوهش‌های کیفی حد کفایت و اشباع آن‌ها 15 نفر با استفاده از شاخص‌های رفاهی استخراج و با نیازهای نیروی انسانی به‌صورت پرسشنامه تطبیق گردید و پرسشنامه‌ها از طریق فرمول کوکران به دست آمد. پایایی پرسشنامه تأیید و الفای کرونباخ بیش از 7/0 و از طریق بررسی بارهای عاملی و نمرات AVE آزمون روایی انجام گردید. برای اطمینان در ماتریس خانه کیفیت (HOQ)، نیازهای فنی ایجاد شد. در نهایت مشخص گردید که مؤلفه‌های 18 گانه با توجه به نوع رابطه در دسته‌بندی مربوطه خود دارای تأثیر مثبت یا منفی (قوی و متوسط) بر انتظارات منابع انسانی می‌باشند.
طبقه‌بندی JEL: A13، D12، QFD، D63
کلیدواژه‌ها: اولویتهای اقتصادی- بهره­ وری، خدمات رفاهی

 
واژه‌های کلیدی: اولویت های اقتصادی-بهره‌وری، خدمات رفاهی
متن کامل [PDF 972 kb]   (941 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: R&D
دریافت: 1398/12/14 | پذیرش: 1400/6/10 | انتشار: 1400/8/10 | انتشار الکترونیک: 1400/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kalantar Nayestanak H, Amini Z A, Sadeh E. Analysis of Economic Priorities-Productivity of National Oil Company's Welfare Services using the QFD approach. QEER 2021; 17 (70) :145-172
URL: http://iiesj.ir/article-1-1274-fa.html

کلانتر نیستانک حسین، امینی زین العابدین، ساده احسان. تحلیل اولویتهای اقتصادی-بهره‌وری خدمات رفاهی شرکت ملی نفت به روش گسترش عملکرد کیفیت (QFD). فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1400; 17 (70) :145-172

URL: http://iiesj.ir/article-1-1274-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17، شماره 70 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی Quarterly Energy Economics Review
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4691