[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
سید جعفر حجازی، مدیر داخلی نشریه::
::
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
..
COPE
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشریه  (COPE) پیروی می کند.
..
فرم تعارض منافع
فرم تعارض منافع(Docx-PDF)
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد سطح علمي مقالات نشريه چيست؟
سطح علمي بالا
خوب
متوسط
   
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد فرايند مقالات دريافتي و پاسخ نهايي مجله چيست؟
سريع پاسخ دريافت مي شود
پاسخ داوري كند است
پاسخ مديرداخلي سريع است
پاسخ مديرداخلي كند است
جوابي نمي گيرم
   
..
راهنمای نویسندگان
..
:: جلد 17، شماره 68 - ( بهار 1400 ) ::
جلد 17 شماره 68 صفحات 65-25 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران
حمیدرضا سعیدنیا* 1، علیرضا جنت آّبادی2 ، اصغر مشبکی اصفهانی3 ، حسین وظیفه دوست4
1- دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، Dr.saeednia1@gmail.com
2- دبی، امارات متحده عربی
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران
4- دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
چکیده:   (2220 مشاهده)
هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر روش، با توجه به سؤال‌های پژوهش، از نوع پژوهش آمیخته یا ترکیبی (کیفی و کمی) و به لحاظ ماهیت اکتشافی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از خبرگان، مدیران عالی، میانی، اجرایی ، کارشناسان و مدیران بازاریابی و فروش نفت خام و سیستم‌های آمار و اطلاعات امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران می‌باشد. ابزار جمع آوری داده‌ها ، مصاحبه با خبرگان در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی بوده است.  همچنین با بهره گیری از ضریب  CVR و CVI مورد تأیید قرار گرفت. برای محاسبه پایایی از آلفای کرونباخ استفاده گردید که پایایی هر یک از معیارها بالاتر از 7/0 درصد به دست آمد و بنابراین پایایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفته است. در روش تحقیق نیز از نظریه داده بنیاد ((Grounded Theory جهت تحلیل بخش کیفی و از آمار توصیفی مانند میانگین و واریانس در بخش تحلیل عوامل جمعیت شناختی و از آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر) جهت پاسخ به سؤالات تحقیق و آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است. با امعان نظر به اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق، باید اذعان داشت که به طور کلی در سیستم کنونی صنعت نفت کشور، بازاریابی معادل فروش درنظر گرفته شده و واحدهای مرتبط با بازاریابی، بیشتر به انعقاد قرارداد و فروش نفت (مراحل پس از بازاریابی) اشتغال دارند. برخی مدیران و دست اندکاران بازاریابی و فروش نفت ایران اعتقاد دارند که با توجه به ویژگی های خاص حاکم بر بازار نفت کشور از جمله محدودیت عرضه و شناخته شده بودن مشتریان هیچ ضرورتی برای بازاریابی نفت خام ایران در بازار و ...، اساسا وجود ندارد. با توجه به نوسانات غیرقابل پیش بینی بازار نفت و رقابت روزافزون عرضه کنندگان نفت دنیا به خصوص در شرایط رکود و تحریم، انجام تحقیقات با هدف بازاریابی و تلاش جهت یافتن بازارها و مشتریان جدید، حفظ مشتریان کنونی و دستیابی به قراردادهای فروش با شرایط بهتر، ضرورتی دائمی و انکارناپذیراست.
طبقه‌بندی JEL:N25، P18، G15، C38، M31
کلیدواژه‌ها: شناسایی عوامل مؤثر، بازاریابی و فروش، نفت‌خام ایران، نظریه داده بنیاد
 
واژه‌های کلیدی: شناسایی عوامل مؤثر، بازاریابی و فروش، نفت‌خام ایران، نظریه داده بنیاد
متن کامل [PDF 1663 kb]   (926 دریافت)    
نوع مطالعه: رساله(پايان نامه) دكتري | موضوع مقاله: نفت و بازارهاي نفتي
دریافت: 1399/4/2 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار: 1400/3/10 | انتشار الکترونیک: 1400/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saidnia , H R, Jannatabadi A, Moshbaki Esfahani * A, Vazifeh Doost , H. Identifying Factors Affecting the Marketing and Sale of Iranian Crude Oil. QEER 2021; 17 (68) :25-65
URL: http://iiesj.ir/article-1-1312-fa.html

سعیدنیا حمیدرضا، جنت آّبادی علیرضا، مشبکی اصفهانی اصغر، وظیفه دوست حسین. شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش نفت خام ایران. فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1400; 17 (68) :25-65

URL: http://iiesj.ir/article-1-1312-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17، شماره 68 - ( بهار 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی Quarterly Energy Economics Review
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645