[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
سید جعفر حجازی، مدیر داخلی نشریه::
::
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
..
COPE
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشریه  (COPE) پیروی می کند.
..
فرم تعارض منافع
فرم تعارض منافع(Docx-PDF)
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد سطح علمي مقالات نشريه چيست؟
سطح علمي بالا
خوب
متوسط
   
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد فرايند مقالات دريافتي و پاسخ نهايي مجله چيست؟
سريع پاسخ دريافت مي شود
پاسخ داوري كند است
پاسخ مديرداخلي سريع است
پاسخ مديرداخلي كند است
جوابي نمي گيرم
   
..
راهنمای نویسندگان
..
:: جلد 9، شماره 39 - ( زمستان 1392 1392 ) ::
جلد 9 شماره 39 صفحات 131-105 برگشت به فهرست نسخه ها
بهینه‌یابی شبکه‌ی حمل و نقل نفت کوره
نفیسه صفری* ، حسین صادقی1
1- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (10625 مشاهده)

حسین صادقی*

 عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس   sadeghih@modares.ac.ir

نفیسه صفری

کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی دانشگاه تربیت مدرس s.nafise6574@yahoo.com

تاریخ دریافت: 18/02/91  تاریخ پذیرش: 18/02/92

 

چکیده

 حمل و نقل یکی از مؤثرترین فعالیت‌های اقتصادی است که عرضه را با تقاضا مرتبط می‌کند و نقش مستقیمی در کاهش هزینه‌های تمام شده‌ی تولید و دسترسی به بازار و در نهایت افزایش توان رقابت در عرصه تجارت بین‌الملل دارد. با توجه به این‌که نفت کوره بیش‌ترین سهم را در صادرات فرآورده­های نفتی کشور ایفا می‌کند، در این مطالعه به بهینه‌یابی شبکه‌ی حمل و نقل نفت کوره با استفاده از مدل حمل و نقل مرکب یک کالایی پرداخته شده است. در مدل طراحی شده هدف حداقل کردن هزینه‌های ناشی از ارسال نفت کوره از پالایشگاه‌های تولید کننده به مناطق مصرف کننده‌ی این فرآورده می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد با بهینه‌یابی شبکه‌ی حمل و نقل  با استفاده از روش حمل و نقل مرکب، 66 درصد در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی می‌شود.

طبقه‌بندی JEL: D39, R41, Q49 .

کلید واژه: حمل و نقل، مرکب، تحلیل حساسیت، خطوط لوله، نفت‌کش جاده پیما، مخازن راه آهن  



*-  نویسنده‌ی مسئول

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
واژه‌های کلیدی: حمل و نقل، مرکب، تحلیل حساسیت، خطوط لوله، نفت‌کش جاده پیما، مخازن راه آهن
متن کامل [PDF 368 kb]   (1687 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اقتصاد انرژي
دریافت: 1391/2/18 | پذیرش: 1392/2/18 | انتشار: 1392/11/28 | انتشار الکترونیک: 1392/11/28
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safari N, Sadeghi H. Optimum Foil Oil Transport Network. QEER 2014; 9 (39) :105-131
URL: http://iiesj.ir/article-1-340-fa.html

صفری نفیسه، صادقی حسین. بهینه‌یابی شبکه‌ی حمل و نقل نفت کوره. فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1392; 9 (39) :105-131

URL: http://iiesj.ir/article-1-340-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 9، شماره 39 - ( زمستان 1392 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی Quarterly Energy Economics Review
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4691