[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
سید جعفر حجازی، مدیر داخلی نشریه::
::
پیشگیری از تقلب در آثار علمی
نویسندگان این فصلنامه ملزم به استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور  می باشند.
..
COPE
این نشریه از قوانین کمیته اخلاق نشریه  (COPE) پیروی می کند.
..
فرم تعارض منافع
فرم تعارض منافع(Docx-PDF)
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد سطح علمي مقالات نشريه چيست؟
سطح علمي بالا
خوب
متوسط
   
..
نظرسنجی
نظرتان در مورد فرايند مقالات دريافتي و پاسخ نهايي مجله چيست؟
سريع پاسخ دريافت مي شود
پاسخ داوري كند است
پاسخ مديرداخلي سريع است
پاسخ مديرداخلي كند است
جوابي نمي گيرم
   
..
راهنمای نویسندگان
..
:: جلد 20، شماره 81 - ( تابستان 1403 ) ::
جلد 20 شماره 81 صفحات 64-33 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل ساختاری مدیریت ریسک زنجیره تأمین بنزین بر اساس تاب آوری با رویکرد آمیخته
نگین صدری1 ، محمود مدیری* 2، کیامرث فتحی هفشجانی3 ، چنگیز والمحمدی امامچائی3
1- واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
2- مدیریت صنعتی،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران ، m_modiri@azad.ac.ir
3- مدیریت صنعتی،واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
چکیده:   (364 مشاهده)
از آنجایی که ریسک های زنجیره تأمین به هم تابیده هستند یک رویکرد تاب آور برای کاهش ریسک می تواند ریسک های زنجیره تأمین را تعدیل نماید .پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تعیین روابط بین عوامل اثرگذار در مدیریت ریسک زنجیره تأمین بنزین بر اساس تاب آوری با استفاده از رویکردی آمیخته (کیفی -کمّی) انجام شده است. برای این منظور از روش مالتی گراندد تئوری [1]جهت شناسایی عوامل اثرگذار ، از روش مدلسازی تفسیری ساختاری برای تعیین روابط و ایجاد مدل و از روش مدلسازی معادلات ساختاری  برای برازش مدل استفاده کردیم. لذا بعد از شناسایی عوامل اثرگذار،روابط بین آن ها با استفاده از نظرسنجی از 17 خبره مشخص شد و مدل تفسیری ساختاری به دست آمد. سپس با استفاده از داده های حاصل از نظر سنجی با تعداد 350 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران،مدل حاصل اعتبارسنجی شد. یافته های پژوهش  نشان داد که ریسک های زنجیره تأمین بنزین ضمن اثرگذاری بر یکدیگر،بر عوامل تاب آوری اثر میگذارند. لذا عوامل  تاب آوری تحت تأثیر ریسک ها قرار گرفته و جهت کنترل آنها واکنش می دهند و این موضوع میتواند منجر به دستیابی به اهداف مدیریت ریسک زنجیره تأمین گردد.
واژه‌های کلیدی: مدیریت ریسک زنجیره تأمین، تاب آوری، بنزین، مدل ساختاری تفسیری، مدلسازی معادلات ساختاری.
متن کامل [PDF 5117 kb]   (120 دریافت)    
نوع مطالعه: رساله(پايان نامه) دكتري | موضوع مقاله: مديريت ريسك
دریافت: 1402/11/15 | پذیرش: 1403/1/18 | انتشار: 1403/5/10 | انتشار الکترونیک: 1403/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sadri N, modiri M, fathi K, valmohammadi C. Structural model of gasoline supply chain risk management based on resilience with a mixed approach. QEER 2024; 20 (81) :33-64
URL: http://iiesj.ir/article-1-1614-fa.html

صدری نگین، مدیری محمود، فتحی هفشجانی کیامرث، والمحمدی امامچائی چنگیز. مدل ساختاری مدیریت ریسک زنجیره تأمین بنزین بر اساس تاب آوری با رویکرد آمیخته. فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژي. 1403; 20 (81) :33-64

URL: http://iiesj.ir/article-1-1614-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 20، شماره 81 - ( تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مطالعات اقتصاد انرژی Quarterly Energy Economics Review
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4660